מתיחת שרירים בירך מוכרת לרובנו ובוודאי למי שעוסק בספורט מקצועני או חובבני. מה עושים כאשר מישהו מותח את שרירי הירך? כיצד מטפלים במתיחה קלה, בינונית וקשה? על כך בשורות הבאות.

 

התרופה הטובה ביותר – מניעה מוקדמת!

כמו בכל תחום רפואי, התרופה הטובה ביותר למחלה היא פשוט למנוע אותה מראש. דברים אלו נכונים גם לגבי מתיחת שרירי הירך ובהחלט יש מה לעשות בשביל למנוע את הפציעה. באופן כללי, המתיחה שהיא בעצם קריעה של השרירי עקב עומס, נוטה להתרחש יותר אצל אנשים שאצלם שרירי ה- hamstring פחות חזקים ופחות גמישים. לכן, מומלץ לבצע באופן יומיומי תרגילי לחיזוק השרירים והגמישות של הירך. דוגמא לתרגיל כזה היא הנחת רגל על כדור פיזיו גדול והנפת הרגל עם תמיכה של הידיים לצורך שיווי משקל, ולאחר מכן מכופפים ומיישרים את הרגל על ידי הרחקה וקירבה אל הגוף. כמו כן, מה שתמיד נכון ומומלץ הוא לבצע תרגילי חימום ומתיחות לפני פעילות ספורטיבית, מה שבהחלט תורם למוכנות השרירים מאמץ.

 

מה עושים בעת פגיעה בשרירי הירך?

במקרים רבים, למרות כל ההכנות והתרגילים המוקדמים בכל זאת מתרחשת מתיחה של שרירי הירך בעקבות העומסים של האימון או הפעילות, למשל עקב יציאה של כוח מתפרץ כמו בריצת מאה מטרים. מתיחה חזקה של שרירי הירך מורגשת היטב בגוף ומלווה בכאבים חזקים ואפילו דימומים. במקרה זה יש להניח על האזור הפגוע תחבושת לחץ במידה שישנו דימום. כמו כן, צריך להגביה את הרגל ולקרר אותה עם ספריי קרח, ולבצע חבישה שלה בהמשך. כמו כן, בימים הקרובים סביר להניח שהנפגע יצטרך ליטול תרופות משככות כאבים ותרופות נוגדות דלקות, עד שיגיע שלב השיקום שמבוסס בעיקר על פיזיותרפיה. בכל מקרה, המהלך הטיפולי ייקבע על ידי מומחה לאורתופדיה בהתאם לתוצאות של הבדיקות הקליניות ובהתאם לבדיקות MRI במידה שהיה צורך בהן.

 

במידה שהפציעה אינה חמורה, כלומר מתיחת שרירים קלה בלבד כפי שמתרחש במרבית המקרים, הטיפול הטוב ביותר הוא מנוחה. מה שהשרירים צריכים כעת הוא את הזמן לנוח ולהתאחות, ויש לתת להם אותו. יחד עם זאת, כדאי גם לסור אל רופא המשפחה או הספורט שלכם ולהתייעץ איתו לגבי הצורך בבדיקות מעמיקות יותר.

מתיחת שרירים בירך

מתיחת שרירים בירך

הצעות מהירות
כל המומחים, כל המקצועות בכל הארץ וההכי מומלצים!
חיפה, תל אביב, צפת, מירון
אנחנו מאמינים בני מאמינים קריות, מרכז, דרום, צפון (ישראל)
טלפון: 053-5230422

הגישו פנייה דרך הצור קשר שבאתר, תודה רבה!

כל המומחים והמקצועות בצפון, בדרום, במרכז